יום שבת, 10 באוגוסט 2013

"טיפול 10,000" תהליך יצירתי של יהלי (ביתי) ושלי לקראת יום ההולדת 60 שלי שהיה לפני שנתיים.

זה התחיל בין גיל 59 ל-60,הרגשתי שאני רוצה להכין לעצמי מסיבת יומולדת !לא יודעת מה קפץ עלי? בחיים שלי לא רציתי מסיבות והתקהלויות בעניין ימי הולדת של עצמי, והפעם הרגשתי את זה בכל הגוף והנשמה.אז אם אני עושה, זה חייב להיות עם קונספט, וזה התחיל במחשבה מקדימה את מי אני רוצה איתי במסיבה הזו?כשהכל היה לי ברור בערך תשעה חודשים לפני קבעתי תאריך שיצא קצת לפני יום ההולדת האמיתי שלי,(חגים וכו') בחרתי את ה15.9.2011 (במקרה זה תאריך יום ההולדת של דויד בן זוגי לחיים) ובינואר 2011 התחלתי לבנות את הכל.הודעתי לכל החברות שלי מכל מעגלי החיים (גן ילדים,בי"ס יסודי,ראשון לציון,צבא,אופירה,מושב כוכב מיכאל,חברות של חברות,חרדיות,דיאטה קלאב)הזמנתי בערך 150 בנות וביקשתי שיבואו ללא מתנות וללא בני זוג ושיתכוננו להיות איתי מס' שעות. כמו כן ביקשתי שיביאו כל אחת מה שבא לה בנושא אוכל,ואת זה ריכזה עבור המסיבה אחת מחברותיי מ-60.90.60 וביתי יהלי.ידעתי שבמקום להשקיע כסף באוכל אני מעדיפה להזמין להקה של ארבעה חברה צעירים "אוברטון" שמנגנת ושרה שנות ה60. קניתי לי מערכת הגברה+ברקו (שהפך להיות מתנה מחברותיי בקבוצת 60.90.60) .ואת הערב פתחנו במופע של כשעה וחצי לייב מיוזיק שנות ה-60 כשכל הבנות עלו לרחבת הריקודים להשתולל, אי אפשר היה להשאר אדישות למוסיקה ולמופע שלהם.אני ויהלי ביתי כתבנו מופע לכבוד המסיבה, שאיתו פתחנו את הערב לאחר שהלהקה  סיימה ,סוג של פרודיה על הגיל שלי+סדנת דיאטה (תחום עיסוקי).מעבר לזה, הכנתי 10 קליפים שקראתי להם 60 שניות עם.... ואלה היו 60 שניות עם :אחיותי,ילדיי,דויד,חברותיי הקרובות וזו היתה מין תודה ממני על מערכות יחסים שאני מעורבת איתן.אח"כ כמובן היו הופעות של מי שהכינה/הכינו לכבוד הערב מין במה פתוחהעם המון יצירתיות.הבמה היתה מאוישת כחמש שעות ללא הפסקה וחשוב להדגיש שהקייטרינג שהופק ע"י האורחות היה אחד מהמדהימים שהיו אי פעם.החיוך של אותו ערב נשאר לי עד היום, ואני מאושרת שהיה לי את הדחף ההוא למסיבה ההיא.המופע שנכתב ליום ההולדת נקרא "טיפול 10,000" וידענו יהלי ביתי ואני שלא נניח לו להשאר מאחור. יהלי בספטמבר הייתה בחודש השישי להריונה והמתוק ברי נולד ב30/12/2011 שיהיה בריא היום הוא בן שנה ושבעה חודשים.באותה תקופה לא היה זמן לשבת על החומרים ביחד, אבל אני פה ושם התחלתי לשחזר ולשנות טיפה את הכתיבה. בשנה האחרונה הצטרפה יהלי שוב לטקסטים וכתבנו ומחקנו עשרות פעמים, ושינינו עד שהגענו לכתיבה הכי "סטרילית" מבחינתנו ולהסכמה הדדית. אני מרגישה שיש לנו מופע מדהים ושונה, אני מביאה את המציאות שלי שנפגשת עם פרודיה לאורך כל הדרך מה שהופך את המופע לקומי, וביחד עם זה יש מקום להזדהות. 
"יהלימא" מציגות:"טיפול 10,000 "( והפעם לא למכונית...) מופע קומי בן 50 דקות.המופע משוחק ע"י אמא ובת במציאות.( אירית ויהלי. )לגיל 60 מקבלת אירית מתנת יומ'ולדת מפתיעה שלוקחת אותה ל...המופע משקף את מציאות הגיל, הקשיים,היתרונות  והאמת.הבת יהלי-מגלמת דמויות מגוונות  (דיאטנית, סקסולוגית,ועוד...) חילופי הדמויות והמיזנסצנות מתרחשות על הבמה לעיני הקהל..הדמויות אוטנטיות הומוריסטיות על גבול הגרוטסקיות .בסוף המופע  שיחה עם השחקניות לאינטראקציה כנה עם הקהל .קצת עלינו:
המופע נכתב בהשראת חומרים אישיים, ורצון גדול לשתף ב"ניואנסים האבסורדיים" הקטנים/הגדולים של החיים.אנחנו גרות במושב כוכב מיכאל  (מועצה אזורית חוף אשקלון) ואת הרעיון יזמנו בתחילה כ"תאטרון  חצר" שמה שהוביל את החלום הוא לפתח עסק משלנו שישתלב עם תיירות מושבית תרבותית ,ול"ייבא" קבוצות (קטנות או גדולות ) לחצר ביתנו (בקיץ) ולהופיע בפניהם.אנחנו מוכנות להופיע בפני כל קהל אפשרי כמו:קבוצות קטנות או גדולות בכל מקום כגון:בית פרטי, חצר בית,ועד מתנ"סים ואולמות .יהלי חנדרוס דגמי: שחקנית בוגרת ביה"ס הגבוה לאומנויות הבמה "בית צבי". שחקנית ב"דומינו גרוס" וב"תיאטרון הנגב".מנחת סדנאות תיאטרון / בעיקר עם אוכלוסיות בסיכון.אירית דגמי:  בוגרת "מילב" מנחת דרמה יוצרת ובימוי. תסריטאות במכללה לתקשורת "ספיר". כיום מנחת קבוצות להרזייה בחברת "דיאטה קלאב" ויוזמת פרויקטים חברתיים בעיקר בגיל השלישי.אירית דגמי נייד   0523611516                       erit@014.net.ilיהלי חנדרוס נייד yhali77@gmail.com 0522623352


















































2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

קראתי כל מילה והתפאלתי... נזכרתי שבימי נעורינו בראשון את היית "בין הצעירים" ומרגע שהתגייסתי כבר לא כל כך עקבתי אחרי התפתחותך, מעבר למעט מפגשים בחוג המשפחה. רק לאחרונה אני לומדת להכיר אותך על כל התכונות ההומוריסטיות שירשת מאביך, ומעריצה את המרץ שלך דווקא לשמור על חיוניות ולשפר את החיים בגיל השלישי... אני מתה לראות את המופע שלך ואולי ניזום משהו אצלנו בבית עבור כל השבט שלנו...

Unknown אמר/ה...

כתבתי באריכות והכל נמחק אז נתחיל מחדש. אני נזכרת בילדותינו בראשון. את היית בין הצעירים שלא תמיד הכרתי באמת ומרגע שיצאתי לצבא התנתקתי מראשון ומההכרות עם התפתחותם של בני דודי הצעירים. תבורכי על הכוחות והמרץ שיש לך לשמר ולשפר את החיים בגיל השלישי ולתת להם משמעות, תוכן, הנאה וכל השאר. גם זוגיות חדשה ונאה. אני מתה לראות את המופע שלכן ואולי אפשר ליזום משהו אצלנו בבית עבור כל השבט שלנו ועוד בני משפחה. עוד נדבר על זה בעל פה.